Saturday 20 April 2013

WeLCOme BAck !!

aSSalaMUalaiKUM..

Entah mengapakah tetiba aku rasa rajin semacam jerr nk update blog ni. Mungkin aku dah bosan tahap petala 8 kot.Tak tau nk buat apa..walaweiiiiiiii..mcm xde keje jerr..hadooiiiyaaii..berat66 sungguh..Orang lain biasanya bila dah sem akhir nih keja bertimbun2,tp aku plak relaks jerr..ahaaakk..smpai tahap tak tau nk buat apa..akhirnya kehidupan diisi dgn benda2 yg x brfaedah..ish3..betullah Allah kata
 "Demi masa! sesungguhnya manusia dalam kerugian..kecuali mereka yg beriman,beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran serta berwasiat dengan kesabaran."
Ya Allah!Aku mohon padaMu,tunjukkanlah hambaMu ini jalan yang benar agar tidak terus hanyut dibawa oleh keseronokan & kesenangan dunia.amin.
Citer pasal masa ni,pejam celik pejam celik (byk pejam drp celik sebenarnya) aku dah nk hbis study rupanya.ALLAHHU AKBAR.Cepat sungguh masa berlalu kan.Aku rasa mcm baru semalam jerr family dtg hantar masuk sini.Tp hakikatnya dah nk dekat 3 tahun kot aku kat sini.Suka,duka,pahit,manis.masam,masin,tawar,payau & macam2lah pengalaman yg aku belajar dan tempuhi sepanjang study kat u ni.Apa yg aku bleh simpulkan bahawa kat sini aku bukan hanya blajar,mengadap buku 24 jam utk exam jerr,tp aku juga blajar tentang sebuah kehidupan.REALITI & PRAKTIKAL bukannya sekadar TEORI.Aku belajar tentang kehidupan yg xselalunya indah,kita xselalunya bernasib baik,kebergantungan terhadap diri sendiri (berdikari),terima hakikat serta kebenaran w/pun ia xspt apa yg kita impikan,kepelbagaian karenah (karenah,kerenah @markonah entah yg mana satu ejaan betul..ha3) masyarakat sekeliling krn xsemua org suka kita dan kita kena terima hakikat tu sbb kita pun bukan semua org kita suka kan?Betul tak?Pasal kawan-kawan pula,aku semakin mengenali pelbagai jenis kawan.Ada yg hanya cari kita masa senang,tp masa kita susah hilang tak tau p mana (ckp kedah lah plak).Ada juga yang pentingkan diri sendiri.Maksudnya,xfikir pun pasal kita,perasaan kita asalkan diri diorang senang.Pentingkan diri dia jerr,Orang lain diabaikan dan dikebelakangkan.Walau macam manapun,aku tetap bersyukur sebab ALLAH kurniakan aku insan yg bergelar SAHABAT.Merekalah yg menjadi salah satu sumber kekuatan yg membantu aku dikala susah dan senang,tempat meluahkan perasaan,berkongsi kegembiraan mahupun kesedihan.Terima kasih korang2 semua.Aku sayang korang sgt2.muah muah muah.
Berjauhan dari keluarga pula menjadikan hati dan perasaan aku semakin kuat dan tabah.Al maklumlah aku kan jenis yg agak manja (ayat cover guna perkataan 'agak'..ha3).Kat sini hampir semua benda aku kena urus sendiri,jd aku rasa diri ini semakin hari semakin matured.ALHAMDULILLAH.ada lah jgk perubahan kan.ha3..Oklah stakat ni lah dulu buat permulaan yg baru ni.Lain kali klau sisa kerajinan itu ada lg,aku update plak..daaaaaaaaaaaa...


No comments:

Post a Comment